ارزشیابی طرح تحولی خوانا در مدارس ابتدایی شهرستان پیرانشهر سالتحصیلی1401-1400
Evaluation of Khana s developmental plan in primary schools of Piranshahr2021-2022
نویسندگان :
محمد ابراهیم پور ( دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ) , حمداله حبیبی ( دانشگاه تبریز ) , لیلا دوستی شره جینی ( دانشگاه شهید مدنی آذربایجان )
چکیده
چکیده زمینه و هدف رویکردهای متفاوتی برای فراگیری زبان در رشته های مختلف، دیدگاه ها و برداشتهای متفاوتی از آن ایجاد شده است. برخی از رویکردها کاملاً متمایز از سایرین هستند، در حالی که برخی دیگر نیز تحت تأثیر دیدگاههای متفاوت هستند. بنابراین هدف این مطالعه بررسی و ارزشیابی طرح تحولی خوانا در مدارس ابتدایی بود. مواد و روش کار مطالعه حاضر با رویکرد ارزشیابانه و با روش نیمه تجربی انجام شده است. بدین منظور، برای ارزشیابی طرح 200 نفر از دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان پیرانشهر در سال تحصیلی 1401- 1400 به طور تصادفی طبقهای انتخاب شدند. برای ارزیابی طرح از نمرات درس فارسی در دو گروه کنترل و آزمایشی (100 دختر و 100 پسر) استفاده شد. همچنین آزمونهای آماري با استفاده از تحلیل واریانس عاملی از طریق نرم افزار SPSS انجام شد و میانگین نمرات کسب شده درس فارسی مورد مقایسه قرار گرفت. یافته ها یافته ها نشان داد آثار طرح تحولی خوانا در درس فارسی مدارس ابتدایی شهرستان پیرانشهر معنی دار است. نتیجهگیري یافته هاي به دست آمده تفاوت هاي معنی داری را در بکارگیری طرح تحولی خوانا در مدارس پیرانشهر نشان داد؛ بدین معنی که طرح توانسته است مهارتهای زبانی دانش آموزان را افزایش دهد و بنابراین می توان نتیجه گرفت که طرح خوانا اثربخش است.کليدواژه ها
واژههای کلیدی ( فراگیری زبان، رشد مهارتهای سوادآموزی،ارزشیابی، طرح تحولی خوانا، شهر پیرانشهر )کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد ابراهیم پور , 1401 , ارزشیابی طرح تحولی خوانا در مدارس ابتدایی شهرستان پیرانشهر سالتحصیلی1401-1400 , پنجمین همایش ملی آموزش زبان فارسی
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه بین المللی قزوین میباشد.