نقد مجموعهی التعلّم الذّاتی للّغه الفارسّیه؛ خودآموز زبان فارسی برای عربزبانان، تألیف فاطمه رسولی موسوی
Criticism of the Course Book “Khod Amuz-e Zaban-e Farsi Bara-ye Arab Zabanan” written by Fatemeh Rasouli Mousavi
نویسندگان :
ناصر کرمانی ( فرهنگیان )
چکیده
باآنکه امروزه وسایل الکترونیکی برای زبانآموزی فراوان و استفاده از آنها بسیار شایع است، کتاب درسی همچنان اصلیترین وسیلهی آموزش محسوب میشود. بیگمان نقد و بررسی کتابهای آموزش زبان فارسی میتواند نقشی اثرگذار در ویراست و بازتولید منابع مربوط داشته باشد. این مقاله که با روش اسنادی- انتقادی تهیهشده، بر اساس مجموعهای از شاخصها و معیارهای ارزیابی کتابهای درسی دانشگاهی، بهویژه مقالهی دکتر احمد رضی، با عنوان شاخصهای ارزیابی و نقد کتابهای دانشگاهی به بررسی مجموعهی التعلّم الذّاتی للّغه الفارسّیه؛ خودآموز زبان فارسی پرداخته است. با توجه به محورهای ششگانهی نقد (ظاهری، ساختاری، محتوایی، زبانی، روشی و فرهنگی - اجتماعی)، واحدهای یادگیری این مجموعه، بر اساس نظامی منطقی، طبقهبندی و طرّاحی گردیده و مطالب آن از انسجام و یکپارچگی مناسب برخوردار است.کليدواژه ها
کلیدواژهها نقد ساختاری، نقد محتوایی، نقد زبانی، نقد روشی، نقد فرهنگی-اجتماعی، آموزش زبان فارسی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:ناصر کرمانی , 1401 , نقد مجموعهی التعلّم الذّاتی للّغه الفارسّیه؛ خودآموز زبان فارسی برای عربزبانان، تألیف فاطمه رسولی موسوی , پنجمین همایش ملی آموزش زبان فارسی
دیگر مقالات این رویداد
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه بین المللی قزوین میباشد.